söndag 3 juni 2012

Helg med Alfons, pappa och mamma


Den första helgen i juni inbegrep en utflykt till ett ställe som hette Kulturen, där jag enligt pappa ska ha varit ett par gånger tidigare, vilket jag emellertid inte minns. Där fanns en lekutställning med vår favorit Alfons Åberg, som på något märkligt sätt fyller 40 år trots att han bara är mellan 4 och 7 år i böckerna.



Där fanns Alfons alla leksaker, som vi sett och läst om i böckerna...



...och man fick leka med dem så mycket man ville.



Jag spelade också dockteater för pappa, som i sin tur beklagade sig över hopplösa ljusförhållanden, vilket dock inte hindrade honom från att knäppa av några skott.



På söndagen var vi med mamma, Östen och Sudden på picknick i Järavallen, vilket gjorde mig så exhalterad...



...att jag gjorde en massa roliga miner, medan pappa ånyo beklagade sig över ljuset och påstod att den medhavda kompaktkamerans dynamiska omfång inte räckte till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar