söndag 2 december 2012

Ny jacka och vinterlekar


Idag blev det visst vinter, vilket jag uppskattar medan pappa mest gnäller över hur jobbigt det är att skotta snö för att få fram bilen. Just det bilen ja, den har fortfarande sommardäcken på, så när vi idag skulle dra till Nova för att köpa en ny vinterjacka till mig fick det bli en nätt promenad. Pappa hade med sig kameran och tog ett par skott på mig på vägen dit, men råkade här tappa objektivlocket i snön. Vi letade länge och väl både på ditvägen och hemvägen, men det var först när pappa efter tre timmar återvände med en kratta och rafsade runt i snön som locket till slut dök upp igen.



Då blev pappa på gott humör, så jag fick posera i min nya jacka i sovrumsstudion.



Jackan valde jag helt själv. Nästan allt vi hittade var för stort, men två modeller passade bra. Pappa ville att jag skulle ha den andra, men eftersom det inte fanns något blått på den tvärvägrade jag och efter en stunds kamp gav han med sig.



Och med såväl snö som en ny jacka var det bara att bege sig ut och åka pulka...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar