söndag 10 februari 2013

Överlevnadsmiddag


I onsdags avslutade mamma en åtta månader lång behandling för cancer och nu är hon äntligen frisk igen. Jag och pappa blev så glada för det att vi bjöd hem henne på middag och jag fick smaka några droppar av något väldigt vuxet som kallas champagne. Mitt första möte med alkoholen gick alldeles utmärkt, så det är inte omöjligt att jag i framtiden blir en finsmakare.



Sen såg vi (inklusive pappa, när han hade röjt upp efter middagen) på Melodifestivalen, där jag som alla kids i min ålder hejade fram Sean Banan. Annars diggar jag mest punk och hårdrock, men har till pappas oförståelse också plats ett och annat utöver dessa genrer. Mamma har börjat få tillbaka håret på huvudet...



...och det dröjer nog inte länge förrän hon ser ut så här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar