fredag 29 mars 2013

Skärtorsdag på hemma- och bortaplan


Idag var det dags att smälla ihop en ny Lego-byggsats igen. Igår fick jag en ny månadspeng av pappa. Eftersom jag sparat två månaders intäkter och under samma tid tjänat massvis med kulor på att läsa böcker för pappa hade jag fått jag ihop en ganska fet summa att bränna i leksaksaffären. I och för sig sköt pappa till ytterligare några tior, men det mesta var trots allt ärligt förtjänade stålar.



Även om jag saknar en polishelikopterbyggsats frångick jag denna gång för ovanlighetens skull polistemat och köpte en sats med strandgrejer. Båtar, windsurfers, badvakter och annat smått och gott ingick...



...och jag har nu blivit så bra på att bygga att pappas insats var minimal...



...och mest bestod i att föreviga bygget...



...med en enkel set up som här skymtar i bild.



Sen åkte vi till Stångby och hälsade på Adrian, där vi lekte...



...och åt en massa saker...



...som isglass...



...och roade oss med katten...



...som själv också tycktes ganska road.



Pappa hade med sin nya kamera och passade på att ta en rad porträtt på mig i olika situationer...



...till exempel som viking med svärd och sköld...



eller bara rakt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar