söndag 7 april 2013

Skånes Djurpark i omväxlande väder


Idag var jag med pappa i Skånes Djurpark. För vilken gång i ordningen minns ingen av oss...



...men helt klart står dock att vädret var mer omväxlande än vid tidigare besök. Plötsligt började det snöa, så pappa bländade ner och fällde upp blixten för att fånga bevis på aprilvintern.



Strax därefter tittade solen fram igen...



...och sken med full kraft.



Tyvärr fanns en stor vattenpöl precis nedanför min favoritrutschkana, så den kunde man inte åka.



Och björnarna hade ännu inte lämnat sitt ide, men vi hittade i alla fall den här som tålde oöm behandling.



Och så klättrade jag...



...i spindelnätet, som jag kallar det.



Pappa hittade det utlimata porträttstället i vargtunneln, tyckte han, så jag tvingades posera gång på gång...



Till slut fick han muta mig med fem spänn för att jag skulle stå kvar.



Här är jag arg på pappa för att han inte alltid gör precis som jag säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar