onsdag 25 december 2013

Julafton


Idag var det en mycket efterlängtad julafton och de stora gjorde sig som vanligt till för att lura oss mindre jultomten finns på riktigt. Jag vet dock att detta skådespel bara är för att de stora, som inte längre tycker att det är lika kul att få julklappar, också ska få lite skoj. Jag trodde på förhand att det var Farbror Uffe som skulle klä ut sig till tomte denna gång, men kunde snabbt konstatera att det istället var en annan farbror som heter Macke, som dök upp i tomtekläder och med ett bomullsskägg fastsatt med resår...



...och delade ut presenter som pappa påstod att tomtenissarna hade tillverkat i tomteverkstan, trots att jag själv såg att han hade smugglat med dem i bilen.



Men det var ju kul att få många presenter, så jag high-fivade tomten med kraft till avsked...



...och slet upp mina paket...



...i soffan med mina storkusiner Lukas och Loa.

 


Själv hade jag också med mig julklappar till de andra i form av egenhändigt tillverkade pärlplattor. Detta är min stora specialitet och här sitter Lukas med ett av mina verk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar