söndag 18 oktober 2015

Wrestling: Nytt blod 2


Lördagen den 17 oktober var det en minigala i träningslokalen på Annelundsgatan i Malmö. Svensk wrestlings framtid skulle presentera sig, enligt förhandsannonseringen. Men inte nog med det. På plats var även svensk wrestlingfotos framtid...



...periodvis maskerad. Ljuset var nästintill obefintligt och det lilla som fanns att tillgå både ojämnt och stenhårt, så det var inte lätt att få bra bilder.



Publiken fick se den nye high-flyern Feischer besegra Danny Sharp...








...och Natt Moxis göra detsamma med El Styggelse.



Därefter följde en gauntlett där Malibu Joe betvingade Danny Sharp...





 


...för att själv få respass av Carlos Classico...



...innan Hysteria...









...slutligen tog hem spelet.



Efter matcherna gavs tillfälle att testa ringen...



...frottera sig med wrestlingetablissemanget...










...och mäta sina krafter mot wrestlarna.



Titta gärna in på min wrestlingfoto-sajt, där alla mina bästa bilder finns samlade: www.fredrikschoug.com.

7 kommentarer:

  1. Kul att få se när man själv inte har möjlighet att åka, tackar för snygga bilder!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Du lär att få tillfälle att kommentera de nya förmågorna vad det lider.

    SvaraRadera
  3. Först av allt, bra bilder Fredrik!!!!
    Men fan vad sur jag blir när jag ser att det varit show här på din blogg!!!
    Vad håller SWS på med egentligen?
    Ser ju ut att vara skitdåligt med folk på denna showen med och jag har inte sett reklam för den någonstans!! Har man som jag inte Facebook så vet man ju aldrig när det är shower.Skärpning!!
    Har de som driver SWS idag inget intresse i att få publik?
    Det var bättre när Killer Karlsson och Stavros hade hand om det.
    Sorry att min kommentar blev så negativ men blev så sur när jag såg vad jag missat.

    SvaraRadera
  4. Tack, Peter! Det rörde sig om en inofficiell minigala för special invites only. SWS anordnar sådana ibland för att blivande stor-wrestlare ska få möjlighet att prova på att agera inför publik i liten skala innan de går "riktiga" matcher på Wrestlingpalatset. Det är helt enkelt inte meningen att det ska vara så mycket folk, även om det nog var färre än vanligt igår. De flesta av de stora namnen har debuterat i sådana sammanhang.

    Man kan tycka vad man vill om Facebook, men att inte hålla sig uppkopplad där gör att man hamnar utanför. Det är helt enkelt den klart billigaste kanalen att göra reklam för sig själv. Att annonsera i pressen, täcka hela stan med affischer osv. kostar ofantligt mycket mer och är en ineffektiv marknadsföringsstrategi när nästan alla ju kan nås via ett socialt medium.

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt svar Fredrik.
    Problemet är att jag varit inbjuden till dessa minigalorna tidigare av kompisar när jag hade Facebook och efter jag tog bort den så har de sagt till mig när det varit galor. Men av någon anledning de sista showerna har inte ens de blivit inbjudna längre och då är det inte lätt att veta när det är shower för SWS hemsida suger ju fett för att vara snäll.
    Hade iofs funderat på att sluta gå på de stora showerna på wrestlingpalatset eftersom jag tycker att de brottarna de har idag inte håller kvalitén och ta in massa danskar som man sett 25 gånger redan är inte kul längre.
    Hade därför hellre sett denna showen där nya brottare får komma fram men av det blev det intet.
    Vill bara poängtera att detta inte är någon kritik mot dig Fredrik utan mot SWS.

    SvaraRadera
  6. Nej, någon kritik mot mig är det förstås inte. Jag är heller inte med i SWS. Men idag är det knappast någon som bryr sig så mycket om sina hemsidor särskilt mycket eftersom de drar så få besökare. Facebook, oavsett vad man tycker om det, är det särklassigt mest effektiva sättet att nå ut och om man avstår från att vara med där får man nog vara beredd på att hamna utanför, är jag rädd.

    SvaraRadera
  7. Det jag ville ha fram är att jag förstår att jag inte kan bli inbjuden längre men varför inte mina kompisar som har kvar Facebook blir det är för dem en gåta.
    Hur som helst så har vi beslutat att inte gå på fler SWS galor så länge de inte bevisar att de blir bättre.

    SvaraRadera