lördag 25 juni 2011

Sudden gästbloggar


Jag och Östen spenderar midsommarhelgen med pappa. Igår var vi hela dagen hos en av hans pingispolare i Burlöv, men eftersom han för ovanlighetens skull glömde sina kameror hemma finns ingen dokumentation från denna begivenhet.


Idag har vi tillbringat stora delar av tiden i trädgården. Som syns på bilden har jag ett bandage om tassen. En nyopererad klo gör att jag inte får springa omkring på roligheter, utan måste hålla mig ganska stilla och bara gå tråkpromenader i koppel.


Fast pappa tog fram sitt vidvinkelzoom och roade sig på min bekostnad. Han tyckte att min huvudform passade bättre än Östens (som för övrigt skymtar i bakgrunden) för detta slags lustighetsbilder.


Sedan drog pappa till dammarna i Värpinge i förhoppning om att plåta fåglar i flykten, men därav blev inte mycket.


De ville inte alls posera på bild, särskilt inte flygandes, och ibland gömde de sig till och med i det höga gräset.


Och det är ju inte alltid så lätt att plåta landskap med långt tele, så pappa fick vända hem ganska tomhänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar