lördag 27 augusti 2011

En lördag då inget särskilt hände...


Idag var det en sådan helt vanlig lördag, då ingenting särskilt egentligen hände (mer än att jag passade på att trilskas lite då och då med anledning av ett antal i-landsproblem, som jag redan hunnit glömma bort).

 

Pappa köpte massvis med nya kläder till mig på Nova, som jag i vanlig ordning planerar att vägra använda. Fast å andra sidan vinner pappa alltid alla dessa matcher om nya plagg. Idag fick han mig att börja använda en ny höstjacka, som mamma köpte för ett tag sedan och som jag därefter ratat med bestämdhet.



Pappa och jag åkte till Bjärred för att gunga gungbräda och köpa glass och då smugglade han med jackan. På vägen dit somnade jag i bilen. När pappa lyfte ut mig var jag helt dimmig i pallet och utan motståndskraft när han, påpasslig som han är, tog tillfället i akt och satte på mig den...



...och då märkte jag ånyo att det där med nya kläder trots allt är ganska OK. Faktum är att det alltid är likadant. Fast jag tänker naturligtvis protestera som vanligt även i fortsättningen, så pappa ska minsann få sig en och annan match när han ska få på mig nyinköpen från dagens shoppingtur. Men han lär nog vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar