söndag 23 oktober 2011

Felix ånyo utbalans


Igår åkte jag utomlands för andra gången i mitt liv (eller "utbalans", som jag trodde att det hette förra gången). Pappa föreslog först att vi skulle spendera lördagen på Skånes djurpark, men jag insisterade istället på Köpenhamn, som ligger långt borta i ett fjärran land som heter Danmark. Vi var nämligen där i påskas och kollade in en massa djur som var riktigt überfräcka. Det besöket gjorde ett stort intryck på mig och jag har många gånger sedan dess lekt att jag återvänt dit. Nu lyckades jag äntligen tjata till mig ytterligare en resa IRL. Häftiga djur var det ja! Här ligger en till synes sovande flodhäst, fast eftersom den befinner sig under vatten vilar den sig nog bara.



Jag och pappa åkte tillsammans med mina kompisar Chiara, Alba och deras mamma Tina.



Vi kollade i en kikare...



...på de här girafferna.



Pappa plåtade elefanterna...



...men eftersom jag såg dem förra gången vi var där ägnade jag mig åt ett coolt elefantpussel istället.



Där fanns också lite vanligare djur...



...som man, till skillnad från exotiska arter som lejon, tigrar och flodhästar, fick klappa.



Och så fick man testa hur det är att mjölka kor, fast det var förstås inga riktiga kossor.



Pappa utforskade motljuset, som han är förtjust i.



Här hittade vi en jeep, som vi låtsaskörde.



Och så var det pappa och motljuset igen alltså... Här käkar jag och Alba varsin rullmacka med aprikosmarmelad, medan pingvinerna struttar omkring bakom oss.



Och så plåtade vi en hel del. Här är det självporträtt som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar