måndag 7 november 2011

Utflykt till Hörby



Idag var jag och pappa på söndagsutflykt till Hörby, där Adrian, Farbror Frippe och Tant Bibbi för närvarande bor i väntan på att få flytta in i sitt nya radhus.



Vi gick på höstpromenad i skogen...



...och träffade på hästar...



...och ännu fler hästar. Det var mycket hästbajs att parera för på stigarna.



Själv tog jag det ganska lugnt under promenaden och koncentrerade mig på att leta upp en massa fina pinnar, som jag tyvärr inte fick ta med mig hem för pappa.



Jag kontemplerade livets stora frågor en del...



...och eftersom pappa ivrigt sköt vidare med sin nya glugg...



...fick han flera bilder på mig i ett tillstånd av höstmelankoli.



Fast jag hade inte helt förlorat temperamentet. Här skäller jag ut pappa för något som varken han eller jag längre kommer ihåg.



Och här förklarar jag något djupsinnigt.



Lilla Spöket Laban och hans syster Labolina går vilse i skogen och därför undrade jag en hel del över vilka risker vi löpte att göra samma misstag. Eftersom vi inte hade någon Rufus med oss som kunde hitta vägen fick jag här se till att pappa inte villade bort sig.



Farbror Frippe var som så ofta på spexhumör...



...och busade med oss kids.



Men Tant Bibbi överraskade med att skoja lite hon också.



Och Adrian är förstås aldrig nödbedd när det gäller att göra kuliga saker.



Pappa passade på att ta lite extra bilder på Farbror Frippes uppmaning eftersom han själv sällan får vara med på bild.



Avslutningsvis några skott på Adrian in action...



 Flirt, flirt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar