måndag 23 april 2012

Helg med storfamiljen


Den gångna helgen spenderade jag och pappa med storfamiljen.



Till Albas stora förtjusning flyttade vi hem till henne, Chiara och Tina för att få gott om tid för att göra roliga saker tillsammans...



...som exempelvis att äta godis. Här kalasar jag och Alba på resterna av ett av mina många påskägg. Jag för övrigt har en glugg i garnityret numera, men det beror inte på alltför idogt godisätande utan på att jag tvingades dra ut den hos tandläkaren i måndags.



Alba förser sig av mitt godis...



...som jag fått av hennes mormor, som i likhet med min råkar heta Anita,vilket jag ofta påpekar.



Annars lirade vi en hel del spel denna helg. Här testar jag Albas Katten Gustaf-spel och Chiara mitt Super Mario Bros, medan Alba ägnar sig åt monsterspel på mammas dator.



Jag tog lärdom av Albas färdigheter...



Chiara och jag försökte skaffa oss 110 liv på bebisbanan i Super Mario...



...men det visade sig att man inte kunde överskrida 99, fast det tar ju ganska lång tid att ta kål på så många liv också.



Att spela Nintendo kräver en del koncentration...



...vilket även monsterspel på datorn gör...



...men ibland går det åt skogen hur helskärpt man än är...



...och då kan man bli ganska sur.



Tina var klart minst spelbenägen i sällskapet och föredrog något så analogt som att läsa en bok av helt vanligt papper...



...men jag lyckades ändå imponera på henne med mina färdigheter...



...så vi hade mycket skoj tillsammans.



Vädret varierade en del, men bjöd på en del möjligheter till uteliv...



...som vi kids företrädesvis utnyttjade till actionlekar.



Mest action blir det alltid när Chiara är i farten.



De vuxna föredrog stillsamheter som att dricka öl och ta tjusiga motljusporträtt av fagra kvinnor.



Fast pappa tog en hel del lattjo konterfejor också, där vi inte såg särskilt snygga ut.



Alba med fågelfysionomi.



Chiara slickar sig om munnen.



Fisheye-objektiv kan ge ett överraskande perspektiv...



...i synnerhet på riktigt nära håll...



...som på dessa två sista bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar