söndag 8 april 2012

Påskfirande i Simrishamn


Påsken 2012 firades i Simrishamn, där Alba, Chiara och Tina bodde i ett tidigare liv. På påskafton besökte vi några goda vänner och satte upp en pjäs under ledning av teaterdirektör Molly.



Själv spelade jag en apa som hade till uppgift att kittla publiken, medan Alba var prinsessa och Chiara och Molly häxor.



Här har prinsessan hamnat i klorna på en av häxorna.



Jag var uppe länge, men inte så länge som vissa andra...



...som inhämtade lite frisk luft medan jag sov.



Påskdagen innebar naturupplevelser i det österlenska landskapet...



...där det fortfarande låg en del osmält snö trots att solen sken så att man stundtals kunde springa omkring utan jacka.



Utsikt från ett krön...



...och från en sten.



Utflykten avrundades med glass i Simrishamn City. Här försöker jag kränga mig utanpå en Calippo...



...medan Alba flirtar med fotografen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar