fredag 27 januari 2012

Hemma med Nintendo


Igår eftermiddags ringde de till pappa från dagis och berättade att jag hade 37,9 graders feber, så idag fick jag vara hemma. Fast nu var jag inte det minsta sjuk längre, så jag roade mig naturligtvis med mitt Nintendospel. Allra roligast är det i och för sig att lira tillsammans med pappa, men det är ändå tillräckligt uppslukande för att jag ska kunna köra en del på egen hand och låta honom jobba lite grann utan att störa hela tiden. Senare på eftermiddagen engagerade sig emellertid pappa i spelandet, fast han passade förstås också på att ta lite bilder. Han plockade fram en paraplyförsedd blixt och simulerade fönsterljus...



...vilket man ju kan göra på artificiell väg.



Och då distraherade han mig med sina regianvisningar...



...just när jag höll på att spela.



Jag övade mig också i svordomarnas konst. Mitt nya favoritord är "jävla", vilket jag använde hela tiden. Mario Bros innehåller nämligen en massa jävla svampar och jävla drakar som försöker ta livet av en hela tiden, vilket de allt som oftast lyckas med. Då säger jag jävlar! Mamma kommer att få krupp när hon hör nytillskotten i min vokabulär. Fast då skulle hon hört pappa när han genom en klantig manöver lyckades missa matchboll mot draken i det andra slottet trots upplagt läge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar