söndag 1 januari 2012

Nyår i Stångby


Nyårsafton firade jag och pappa tillsammans med några andra gäster i Stångby hos Adrian, Farbror Frippe och Tant Bibbi. Vi åt en jättelik buffé och inväntade 12-slaget, som jag för första gången i mitt liv upplevde i vaket tillstånd. Jag hade tränat under hela julen att vara uppe lite längre och denna kväll somnade jag inte förrän halv två!!! Det var världsrekord för min del och om inte jag och Adrian hade haft ett sådant megaröj skulle jag nog aldrig ha klarat av denna prestation. Här står festgänget och skålar vid midnatt.



Jag fick alltså se nyårsraketer live, vilket var riktigt coolt. Det smällde nämligen en hel del i Stångby, även om pappa inte riktigt lyckades fånga det i bild. Han hade bara en kompaktkamera med sig, som han fick pressa till bristningsgränsen för att få något att fasta på sensorn överhuvudtaget. Med proffsprylar och färgfilter på blixten kunde resultatet nog ha blivit något vassare, men lite dokumentation blev det i alla fall.



Här poserar jag och Farbror Frippe.



Vi sov över i Stångby. På nyårsdagen vaknade jag vid 9-snåret, vilket kanske var i tidigaste laget med tanke på nattrumlandet. Efter frukosten gick vi på promenad för att samla utbrända raketer...



...men jag och Adrian tog också chansen att skita ner oss...



...så pappa måste tvätta imorgon. Att det är kul att möga ner sig framgår nog av bilderna, men eftersom jag inte var tillräckligt utsövd var jag inte så här glad hela tiden. Jag fick därför gå och lägga mig lite tidigare idag, men imorgon ska jag nog ha uppnått min normala form igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar