tisdag 31 januari 2012

iPhonetomten



Den här bilden, som jag tog i Malmö 15/10 2011 i samband med Sverigedemokraternas demonstration och allmänhetens motdemonstration, har precis blivit bronsvinnare i Kamera & Bilds Grand Prix, etapp 1 (nr 2/2012). Domaren Sima Korenivskis motivering lyder så här: "Skrattade ihjäl mig. Ledsen, handikappad, tomtelodis med bukfettet på vift  – är detta en korrekt tolkning av denna bild? Jag har som regel att alla bilder som får mig att skratta är bra, en klar tredjeplats till denna. Bonusobservation: Perfekt iphone-reklam om Apple inte vore så PK."

2 kommentarer:

  1. Vilka kom på guld och silverplats respektive de andra placeringarna? Grattis till bronset måste kännas gött.

    SvaraRadera
  2. Känns helt OK! Övriga fotografer var för mig helt okända, men eftersom tidningen blir tillgänglig för lösnummerförsäljning imorgon antar jag att hela klabbet samtidigt också publiceras på tidningens hemsida: http://www.kamerabild.se/nyheter/grand-prix/

    SvaraRadera