lördag 28 juli 2012

Picknick och fotosafari i Dalby Söderskog


I eftermiddags var jag med pappa i Dalby Söderskog på en kombinerad picknick och fotosafari. Det var ju megavarmt väder och där är det så mycket skugga att man inte behöver svettas ihjäl sig. Vi inledde med picknickdelen och käkade Singoallakex, drack supersaft (dvs. en mix av alla saftsorterna i kylskåpet)...



...och spexade lite.



Därefter begav vi oss på jakt efter motiv. Som framgår av bilden var det inte bara pappa som hade kamera till hands. Jag hade också min egen äventyrskompakt, som jag fick av pappa förra gången jag fyllde år.



Här har jag hittat motiven och börjar bli redo att sätta igång...



...med att plåta kor och hästar i en närliggande hage (här är det hästarna som blir förevigade).



Vi träffade också en hund som hette Nisse (som fick vara med på en bild) och hans matte.


Foto: Felix

Och här är en av bilderna som jag tog alldeles själv med min egen kamera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar