måndag 2 juli 2012

Skånes Djurpark


Idag gjorde jag och pappa årets besök på Skånes Djurpark. Där klappade jag får...



...och försökte utan större framgång mata dem med blommor.



Men Skånes Djurpark är så mycket mer än bara djur.



Där finns ju hinderbanor...



...vilket jag inte kunde motstå...



...utan halva besöket gick nog åt till att klättra runt i dem...



...medan pappa försökte få till anständiga exponeringar i de svåra ljusförhållandena.



Och så får man förstås inte glömma den roliga rutschkanan...



...som jag alltid ägnar mycket tid åt.



Men där fanns också olika slags traktorer...



...som man fick prova...



...samt en grävmaskin...



...och diverse lekmojänger.



På senare tid har jag hittat fjädrar överallt. På Skånes Djurpark finns det gott om sådana.



Jag poserade för några porträtt...



...framför pappas kamera.



Vi åt mackor av pappas hembakade bröd och drack saft...



...och så kollade vi in en spejsad tant av trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar