söndag 4 december 2011

Felix på 5-årskalas


Idag var jag med pappa på 5-årskalas hos mina kompisar Gustav och Valdemar, som går på samma dagisavdelning som jag. Alla var där. Att det gick livat till torde framgå av Valdemars actionhopp.



Själv hittade jag några ballonger, en tomteluva och lite vikingautrustning...



...som jag sprang omkring med under stora delar av kalaset.



Jag tog mig en ridtur, utstyrd till något mellanting mellan tomte och viking...



...och musicerade...



...vid mer än ett tillfälle.



Gustavs och Valdemars mamma Karin uppträdde i Charlie Chaplins skepnad...



...och serverade korv.



Jag inledde ätandet med att slicka av ketchupen.



Av en lycklig slump hade fatet med kokosbollar råkat hamna vid just min plats. Sådana äter Lilla Spöket Laban och hans familj ständigt och jämnt...



...och om man har sådan tur att råka få dem precis framför näsan är det ju bara att hugga in...



...vilket jag gjorde i övermått.



Även om Isabelle också lyckades förse sig hamnade de flesta nog i mitt gap.



Utöver mat och livlig lek blev det också lite tid för självbespegling.



Och är tänker jag djupa tankar efter att ha spanat in ett gäng elefanter, som jag hittade på kalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar