söndag 18 december 2011

Julfest


Ikväll var jag och pappa på julfest hemma hos snyggingarna...



...Alba...



...Chiara...



...och mamma Tina i deras kollektivhus.



Vi åt god mat. Vid bordet flirtade Alba med pappa...



...och visade gluggen efter sin första tappade tand, som tog ajöss av garnityret i måndags.



Chiara och Tina i samspråk.



Man kunde tro att Alba drack vin för här ser hon lite dimmig ut...



Sara och Alba.



Vi kids utnyttjade de långa korridorerna, som inbjöd till springtävlingar.



Och så lekte vi i lekrummet.



Det gick rykten om att tomten skulle komma förbi, men det avfärdade jag utan vidare. Jag visste att tomten bara jobbar på julafton och att han skulle ha möjlighet att dyka upp mitt i de allra stressigaste förberedelserna var ju bara önsketänkande...



...men till min förvåning var han helt plötsligt där ändå. Han hade åkt skidor hela vägen och klagade över snöbristen.



Att tomten är en favorit bland kidsen är ju en självklarhet...



...så vi flockades omkring honom medan han distribuerade paket. Märkligt nog tappade han skägget vid flera tillfällen.



Själv fick jag en bil och ett förstoringsglas...



...som jag sedan testade...



...både länge och väl. Därefter fick jag ont i magen och hade en downperiod på någon halvtimme, men repade mig igen och var i full gång ett tag till. Faktum är att jag inte kom i säng förrän vid tiotiden, vilket är väldigt sent för min del.



På slutet arrangerades dans runt granen...



...där flera barn deltog, men själv lekte jag då med andra prylar så pappa fick plåta Alba och Chiara utan mitt deltagande. Fast vad gäller tomten hade jag rätt. Jag upptäckte nämligen en farbror på festen, som var misstänkt lik tomten och förklarade för pappa att det bara var han som hade klätt ut sig, precis som Pappa Spöke gör i en av mina Spöket Laban-filmer. Med andra ord får man hålla sig till tåls till julafton innan man får återse den riktiga tomten. Vad var det jag sa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar