lördag 2 juli 2011

Felix gästbloggar om sin lördag på Skattkammarön

 

Lördagen den 2 juli 2011 var jag med pappa, Adrian och Farbror Frippe på Skattkammarön, som är ett lekland på Gastelyckan i Lund. Pappa pröjsade 120 spänn i inträde för min räkning i förhoppning att jag skulle ha en riktigt kul dag, men det började inte som han hade tänkt sig. Jag hade en rejäl fis på tvären och tjurade mig inledningsvis igenom säkert en och en halv timme. Man var tvungen att ta av sig skorna och det ville jag absolut inte vara med om, även om pappa till slut fick sin vilja igenom. Därefter fortsatte jag att sura, så Adrian tröttnade på mig och sprang iväg och testade alla roligheter tillsammans med en annan kompis som han hittade på plats.


Pappa försökte muta mig med en Mer för att jag skulle bli på bättre humör, men det hade inte så stor effekt. Jag drack upp saften och fortsatte att trilskas ett tag till. Men för att få den var jag tvungen att lämna min stol och följa med in och titta på vad de andra barnen gjorde...


...och då fick jag syn på ett fotbollsspel, som var ganska fräckt...


...för att inte säga übercoolt.


Jag spelade länge och väl med pappa och andra barn som passerade förbi...


...och sedan spanade jag in ett annat kul spel, som jag också lirade med pappa...


...och då började jag tina upp. Det fanns en massa roliga saker att hitta på och efter att ha kört de stillsamma prylarna ett tag...


...övergick jag till actionsporterna, som till exempel att hänga och dingla i vad som liknade sandsäckar för boxare...


...och hantera skjutvapen...

 ...och leka i bollhavet. På det hela taget blev det ganska kul till slut och jag vet inte riktigt vad det var som flög i mig i början, men så kan det vara ibland. Det är inte alltid man är så rationell i min ålder, fast det blir säkert bättre när jag blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar