fredag 22 juli 2011

Felix möter konsten


Idag var jag och pappa i Åhus och kollade på konst.


Konst kan vara konstig och konstigheter mötte oss förvisso redan på väg in i den lilla utställningslokalen, där den här färgglada tanten stod (pappa kallade den för en gubbe, men jag tyckte helt klart att det var en tant).


Tanten hade tillverkats av en konstnär som hette Katinka och hennes barn. Inne i lokalen ställde hon ut sina fina tavlor. Jag fick låna hennes pastellkritor och målade ett par egna konstigheter.


Jag gjorde en teckning till mamma och en till pappa...


...och sedan köpte vi likadana kritor och ett målarblock i en affär intill, så att jag ska kunna göra fler konstigheter hemma.


Vi passade också på att göra stan. Pappa hade en gång på medeltiden en sambo som var från Åhus, men han hade inte besökt orten på över 20 år, så nu var det dags att kolla läget igen. Här poserar jag med Helge å i bakgrunden.


På Köpmansgatan fanns ett tåg som man kunde leka med...


...vilket jag gjorde. Här håller jag mig i skorstenen...


...men detta syns nog bäst på den här bilden...


...och så fanns där en affär med leksaker och barnkläder som hette Barnlek. Där passade jag på att roa mig med leksakerna medan pappa köpte ett par nya strumpor till mig (de gamla blev nämligen våta i regnet).


Och så åt vi glass på torget. Där hade de fyra (!) olika smaker på sojaglassen och jag fick för första gången i mitt liv tillfälle att smaka lakritsglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar