fredag 8 juli 2011

Felix gästbloggar om sitt besök i Malmö Folkets Park

Torsdagen den 7 juli 2011 drog jag och pappa till Malmö Folkets Park för att röja lite med min nya kompis Simon, som anslöt tillsammans med sin mamma Tina. Som vanligt med okända människor var jag inledningsvis väldans blyg, men efter ett tag upptäckte jag att de var snälla och trevliga och släppte loss.


Vi gungade gungbräda...


...medan pappa sprang runt med sin GF1:a och jagade skott från olika håll.


Och så klättrade vi runt i en kul båt, som fanns på en av de otaliga lekplatserna där.


Här tittar vi ut ur genom taket till kajutan...


...och jag kom upp i varv och passade på att spexa lite med pappa bär han plåtade oss.


Sen åkte vi rutschkana från en turkos kupol av något slag...


...och klättrade i en repställning. Mamma var dess bättre inte med för hennes hjärta hade nog inte pallat med att se vilka dödsföraktande djärvheter jag ägnade mig åt.


Ibland ramlade jag ner på marken trots att pappa hjälpte mig att hålla balansen.


Men då och då kan jag bli lite trött på att pappa inte hajar vad jag vill att han ska göra och då måste man säga till honom på skarpen.


När man leker mycket i sanden får man in en massa skit i sina Blixten McQueen-sandaler.


Utöver att röja och busa åt vi en del läckerheter också. Här väntar vi på en ny sensation...

 

...nämligen sockervadd, som pappa köpte åt oss...


...vilket visade sig vara riktigt sött och kletigt.


Här busar jag och Simon i ett litet galleri, där en graffitikonstnär hade utställning...


...och här roar vi oss i ett bollhav i leklandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar